lördag, september 06, 2014

Ett par sockor klara


 
I dag har jag varit på Stickcafé på Trassel i Täby.
Dessa sockor blev klara.
Jag är mycket nöjd med dom.Stickade i Fabelgarn mönstret är avbruten mosstickning.
En av Turkosens matgäster har flyttat till ett äldreboende.Hon lämnade en påse med garn till mej och frågade om jag kunde tänka mej att göra något till henne av innehållet,så klart att jag ville.
Innehåller i påsen räcker till 2 par sockor och ett antal grytlappar som hennes döttrar ska få.
Nu får mina fjärrvärme projekt vila ett tag.

4 kommentarer:

  1. Ja nu får du ägna dig åt att sprida glädje och närvärme med dina vackra hantverk. Det går inte av för hackor det heller. Damen som får sockorna kommer att bli jätteglad det är jag övertygad om. Heja dig Soili!

    SvaraRadera
  2. Hej Soili,
    Vill bara tala om för dig att Knappmakerskan har utlottning av den nya boken.
    Kila in så får du se.

    SvaraRadera
  3. Hej igen
    Vill bara tipsa dig om att Maria, Knappmakerskan har en tävling till. Den här gången handlar det om ett fint ullgarn. Skynda dig dit.

    SvaraRadera
  4. Hej ! Oj oj vad du har varit flitig och fina grejor får du till .. och vilka fäger , ja man blir glad av att glo in här hos dig !
    Ha de bäst ..

    SvaraRadera