onsdag, april 11, 2007

Solen kom till Solna


Samtidigt med solen så"kläcktes"det en hel del fjärilar hemma hos mej.Såg dom på en finsk blogg och kunde inte motstå impulsen att virka ett gäng.Dom går superfort att göra.
2 par bosnientofflor till har det också blivit.


Men i kväll måste jag sätta igång med Ninja sockorna för snart kommer frågan "Mormor är sockorna klara".Satt större delen av gårdags kvällen och surfade på nätet,så det blev inget stickat.Hittade en hel del "ätbara"pärlideér på finska sidan.
Måste ju hitta något fint att göra av pärlorna jag fick av min hemliga vän
Tänk va tiden går fort när man sittet och klickar på nätet.Helt plötsligt hade det gått flera timmar och klockan var "mitt i natta" inte har jag någon "guuuube" heller som påminner om att knyta sej.

Aurinko on tullut ja sen kanssa "syntyi"minun olohuoneessa perhosia usemampia.Löysin tämän blogin ja kun minun silmäni osui noihin perhosiin sillion olin kinni.Mutta äkkiähän nuo syntyy.2 paria bosniatossuja on kans tullut tehtyä.
Mutta tänä iltana minun on pistettävä puikot heilumaan ja tuon Ninja sukan tekemisen alkuun,luulisin nimittäit että kohta saan kuulla"mummi onko ne sukat kohta valmiit".Eilinen ilta meni ihan vaan netti lukemisessa,etsin suomalaisia helmi lenkkejä,ja löytyihän niitä useampia,täytyy löytää joku malli helmille jotka sain salaiselta ystävältäni.
Hui miten aika meni nopsaa ,yks'kaks'kello oli 24 voi taivas,nukkumaankin on mentävä.Minulla kun ei edes ole "ukkelia" joka muistuttaisi että on olemassa sänkykin.

3 kommentarer:

  1. Jag köpte några såna fjärilar på kyrkans julmarknad en gång med magneter bak på och de är ursöta!

    Kan man fjäska till sig mönster???

    Snälllllllaa?

    SvaraRadera
  2. Nos problemos.Skriver en översättning i kväll.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:21 em

    Hej!
    Jag blir sååå glad att du har givit ut mönsteret på de söta fjärilarna. Håller på att lära mig att virka och tycker att det är en utmaning, pga att jag har väldigt ont i mina leder. Skulle bli jätte glad om du ville översetta det andra mönsteret på den andra fjärilen man ser också. Kan inte finska och är vänster hent. Hi hi hi.

    SvaraRadera